رویدادها آرشیو خبر ها
تغییرات بزرگ در خانواده و امپراتوری بزرگ انیلی

تغییرات بزرگ در خانواده و امپراتوری بزرگ انیلی

به نظر می رسد از آغاز سال دو هزار و بیست یک در خانواده و امپراتوری بزرگ انیلی مشکلات و دردسرهایی شروع شده که می تواند زمینه را برای دو بخش شدن و از هم پاشیدگی یکدست بودن این خانواده معتبر و بزرگ ایتالیا را فراهم کند.

 

پس از اظهارات اندره آ انیلی برای حضور یووه در سوپرلیگ اروپا و در ادامه مشکلات و مسائل مختلف پیش امده، رسانه های نزدیک به یووه خبر از احتمال تغییراتی در مجموعه مدیریتی یووه دادند، تغییراتی که کم و بیش با پیوستن اریوابنه و کروبینی شکل واقعی تری به خود گرفت تا همهمه های ابتدایی برای کم شدن قدرت اندره آ انیلی توسط جان الکان در باشگاه یووه به طور رسمی در بدنه مدیریت بانوی پیر دیده شود؛ محدود شدن فعالیت و یا نظر دهی نهایی اندره ا انیلی که حتی در ابتدا برخی معتقد بودند که او توسط جان الکان کنار گذاشته خواهد شد اما بررسی ها و گفت و گوهای میان خانوادگی به خوبی پشت سر گذاشته شد تا در خانواده ای که مسائل خارج از بحث خانوادگی در شرایطی که موقعیت خانواده انیلی را به خطر بیاندازد بر تمام ارتباطات خانوادگی ارجحیت دارد نیز مراحل خود را طی کرده و نتیجه نهایی برای ماندن اندره آ انیلی به عنوان مدیر باشگاه یووه گرفته شود.

 

اما این بار گویی مسائل درون خانوادگی ست و بحث بر سر اموالی ست که شاید خارج از سهم شرکت ها هم باشد. مارگریتا انیلی، دختر جانی انیلی (که در ژانویه 2003 درگذشت) و مارلا کاراچولو (که در 23 فوریه 2019 درگذشت) و مادر جان، لاپو و جینورا الکان، این بار بعد از بیش از ده سال از از دست دادن سهم ارث پدری خود در تاریخ 15 ژولیه به دادگاه تورینو دادخواستی را تحولی داده و خواهان شفاف سازی و روشن شدن مسائل و پرونده های تجاری شده. گفته میشود او مدعی شده که برخی مسائل از او پنهان شده و او به دنبال روشن شدن این مسائل است.

 

اما میراثی که این بار مارگرتا به دنبال مشخص شدن آن است، برمی گردد به شرکت ساده دسامبر که شصت درصد سهام ان متعلق به رئیس اکسور، استلانتیس، فراری و جان الکان و چهل درصد باقی مانده آن به طور مساوی بین لاپو و جینورا تقسیم شده. هر چند که نباید ان را شرکتی ساده بدانیم زیرا 38 درصد ان به هولدینگ هلندی جانی انیلی، 23 درصد آن به غول اتومبیل سازی، فراری؛ 64 درصد سهم یووه و مابقیه سهم نیز سهامداران مشخص خود را دارد که نشان از اهمیت ان در سرمایه خانواده دارد. اما انچه که دختر جانی انیلی بعد از گذشت سال ها در پی ان است این را نشان می دهد که اسناد شرکت دسامبر مطابق با مقررات بخش نیست. او که بعد از سال ها به دنبال سهم ارث خود است تاکید دارد که باید صحت اسنادی که شرکت دسامبر اعلام کرده مشخص شود زیرا به عقیده او مدارک شرکت از او و اطرافیان وی مخفی نگه داشته شده و اطلاعات دقیق و درست به او داده نمیشود. او حتی مقادیر نگه داشته شده مالی در گاوصندوق شرکت نیز را زیر سوال برده.

 

این شرکت در سال 1984 تاسیس شده و به نظر میرسد که حتی بعد از سال 96 که ثبت عمومی همه شرکت ها اجباری شده توسط خانواده و اتاق بازرگانی به ثبت نرسیده، هر چند که مدارکی نیز مبنی بر ثبت ان در سال های 2004 و 2013 نیز وجود دارد و گفته میشود ساختار فعلی شرکت و مشخصات کلی آن در سال 2004 مشخص و تعریف شده است. با این حال به نظر میرسد در سال 1996 با حضور جانی انیلی، جان الکان به همراه مادرش مارگریتا به عنوان شریک وارد این شرکت میشوند اما در سال 1999 وکیل حکم آینده را صادر می کند و تمام اختیارات به نوه، جان الکان میرسد که بعد از فوت پدربزرگ در سال 2003 به 58 درصد از درایی و اندوخته های گاوصندوق خانوادگی می رسد. یک سال بعد در سال 2004 مارگریتا 33 درصد از سهم خود، 105 میلیون را به مادرش می فروشد و بر اساس توافق جانشینی، شرکت دسامبر را ترک می کند، بعد از ان نیز بلافاصله مادربزرگ تمام سهم را به نوه اش واگزار می کند و سهم جان به 60 درصد افزوده میشود و مابقیه سهام به لاپو و جینورا داده میشود که طبق این اتفاقات در حال حاضر نیز ساختار فعلی شرکت چنین است.

 

در توافق نامه انصراف از وراث، مارگریتا با دارایی با ارزش تقریبی 1.16 میلیارد دلار را به دست اورد، اما در سال 2007 با اعتقاد به اینکه دارایی وکیل دقیق بررسی نشده از دادگاه خواستار لغو توافق نامه سوئیس و دادن کامل دارایی هایش شد و حالا نیز کاملا شفاف و جدی به بخش دارایی های فرزندانش معترض شده و خواستار بررسی های دقیق و تازه ای شده است.

 

با این حال گفته میشود به نظر میرسد هیچ یک از اسناد خصوصی به صورت اصل ثبت نشده و حالا مارگریتا با حافظه خوبی که به یاد دارد تاکید دارد که اسنادی که در اتاق بازرگانی ثبت و به نمایش گذاشته شده با اصل ان مطابقت ندارد و از قاضی و دادگاه تورینو خواسته هر چه سریعتر در خصوص شرایط شرکت و مسائل ارث خود با فرزندانش را مشخص کند. سهمی که شاید در صورت تغییر شرایط قدرت و مدیریت خانوادگی انیلی را نیز دستخوش تغییرات و برهم زدن توازن خانوادگی انیلی کند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: